Slecht nieuws voor ons...

17 maart 2020 - Mombassa, Kenia

Van de afgelopen week heb ik gesn blog meer online gezet, dit omdat we een beetje een hectische weekend achter de rug hebben.

Afgelopen vrijdagavond kregen we van school te horen dat Nederland mogelijke maatregelen gaat treffen en misschien de grenzen gaat dichtgooien. We kregen de keuze om te blijven of terug naar Nederland te komen. Na heel veel getwijfel en zaterdag een gesprek te hebben gehad met onze coördinator en mentor heb ik samen met de rest besloten om terug te komen. Dit omdat we niet wisten wanneer ze Nederland misschien weer open zouden gooien en hoe de situatie in Kenia er dan uit zal zien. Hier zijn namelijk nu 3 mensen met corona en ze zijn hier niet goed voorbereid op dit soort dingen.

Zondag kregen we te horen dat ze hier de scholen dicht gaat gooien en voor een tijdje ook sommige bedrijven sluiten. Kenia is er dus al erg vroeg bij wat heel goed is. Op elke plek waar je naar binnen gaat in de stad is ook handdesinfectie. Ook kregen we toen te horen dat ze na 48 bijna geen vliegtuigen meer in kenia komen vliegen. Dat betekende voor ons dat we (wat slim was) zo snel mogelijk terug te komen naar Nederland.

Nu vliegen wij vanavond terug naar huis... heel erg jammer want ik zat echt goed op mijn plek en wilde allemaal niet naar huis maar voor ons wel het beste, we dachten ook als we het virus krijgen kan je het beter in Nederland krijgen.

We mochten gister zelfs niet meer naar stage om afscheid te kunnen nemen voor de veiligheid.

Dus voor nu zal dit even de laatste blog zijn. De verhalen van afgelopen week zal ik thuis vertellen en de rest van mijn reis natuurlijk ook😊

Bedankt voor het lezen van mijn blogs en ik zie jullie snel thuis!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Madeleine:
    17 maart 2020
    Jammer Sanne, maar denk maar terug aan de leuke en leerzame weken die je wel gehad hebt. Toch weer een hele ervaring rijker, die ze niet meer van je af pakken.
  2. Netty Van der:
    17 maart 2020
    Hoi Sanne Heel jammer maar dat is overmacht. Goed dat je naar huis gaat met al je herinneringen en foto’s. Wie weet ooit. Dit nemen ze niet meer van je af. Veel liefs Tante Netty
  3. René:
    Tot morgenvroeg op Schiphol 😘
  4. Linda:
    17 maart 2020
    Ohh jaaa lieve Sanne, je hebt zo veel goede ervaringen opgedaan daar. En ik vind het naar dat je Kenia op deze manier moet verlaten.. maar al deze ervaringen maken je rijker, ze zijn van jou en blijven bij je! Zo veel dappere stappen die je gezet hebt en ik kan niet wachten om je morgen te zien en er over te horen 💛🧡❤